Monday 25 June 2012

♥~ Bingkisan Buatmu Duhai MUSLIMAH ~♥

Bismillahirrahmanirrahim / بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .

 Assalamualaikum...


Siapalah diriku ini untuk membuatkan dirimu menangis sebak,dan apakah layak bagiku untuk menasihati dirimu..Namun,inilah yg mampuku lafazkan,yg mampuku laungkan..Ku harap segalanya diterima dengan berlapang dada,kerana inilah taklifan buat diriku yg bergelar Adam,untuk meluruskan tulang rusuk yg ditakdirkan bengkok..


 Bukankah diciptakan wanita untuk dilindungi sepenuh hati?


Melihat senario kaum Hawa dewasa ini,diriku tertanya2 penuh kemusykilan..Mengapa dirimu kian jauh daripada-Nya?Apakah dirimu telah lupa akan hukum-hakam yg disusun-Nya?Ke manakah menghilangnya generasi mujahidah harapan agama?Ingatlah duhai muslimah..Dirimu itu diciptakan sebaik-baik kejadian..Jangan sekali-kali ciptaan Yang Maha Tinggi dipersiakan..Hanyalah redha-Nya yg kita impikan,bukannya undangan kemurkaan-Nya yg kita harapkan..


"Takutlah kamu kepada wanita,kerana fitnah yang paling besar menimpa Bani Israel adalah kaum wanita." (Mutafaq 'alaih)


Jelas bersuluh di dalam sabda Baginda yg dirindui,sesungguhnya kaum hawa mampu menggoncang dunia..Jauh sekali tafsirannya bahawa wanita diciptakan sebagai perosak,sebaliknya wanita diciptakan untuk dinobatkan sebagai sayap kiri bagi para mujahid..Dalam berjuang demi menegakkan Deen di dalam diri, keluarga juga ummah..


Wanita itu boleh menjadi madu,kenikmatan dan kemanisannya menjadi pemangkin pada kebangkitan Islamiah..Inilah yg diharapkan dari insan yg bergelar muslimah solehah..Dan wanita juga mampu untuk menjadi racun,bisanya terus memudaratkan seraya menghancurkan agama yg dicintai..Nauzubillahi min zaalik! Jauhkan dirimu dari palitan noda maksiat,membutakan hati dan meruntuhkan peganganmu..


"Dunia adalah perhiasan,dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah." (Mutafaq 'alaih).


Jadilah perhiasan dunia,yang dihiasi dengan bunga ketaqwaan..Sirami jiwamu dengan titis haruman iman,maka terpeliharalah dirimu dari fitnah dunia semata.. Semaikan akhlaqmu dengan benih mahmudah,menjadikan dirimu disenangi segala makhluk dan juga Al-Khaliq..Perkayakan dirimu dengan coretan ilmu yg bermanfaat,sebagai petunjuk jalan dalam berbahtera melayar kehidupan duniawi, destinasinya menuju ke akhirat sana..


Inilah titipan dari hamba-Nya yg tidak mengerti apa2..Moga mengalirlah air mata keinsafan..Sesungguhnya apa yg baik itulah ketentuan dari-Nya..Segala kekurangan pula lahir dari diriku sendiri,natijah dari kealpaan dalam menghadap diri-Nya Yang Maha Esa..Semoga bibitan kata ini akan diabadikan buat selamanya..:'(
 

Wallahu a'lam...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...